מענק NSF-BSF לד׳׳ר יפית גבאי ופרופ׳ קרני עם פרופ׳ לורי הולט

תמונות שני החוקריםהפקולטה לחינוך מברכת את ד׳׳ר יפית גבאי מהחוג לחינוך מיוחד ופרופ׳ אבי קרני מהחוג ללקויות למידה על זכייתם יחד עם פרופ׳ לורי הולט מאוניברסיטת קרנגי מלון בארה׳׳ב, במענק מכובד של קרן ה- (NSF-BSF (National Science Foundation and the Binational Science Foundation. המענק ניתן למחקר תחת הקטגוריה Auditory Category Learning למשך תקופה של 4 שנים.

תקציר המחקר:

Even in a country like the United States, the economic and societal costs of low literacy are enormous. It is thus critical to understand the cognitive building blocks supporting literacy. As a culturally-acquired skill, literacy depends on learning. But, we do not yet adequately understand learning mechanisms that support literacy, or how they may fail in low literacy. We do know that low literacy is not isolated to limitations in learning written language. Instead, low literacy is associated with learning challenges extending broadly to other aspects of language. In this context, the research team has discovered a connection between low literacy and impairments in domain-general learning of nonlinguistic auditory categories in incidental tasks that do not require overt category decisions. This suggests an innovative approach to uncovering the building blocks of literacy through the study of how listeners learn auditory perceptual categories in incidental training tasks. A strong foundation of prior work supports the approach, but it has not yet been investigated in childhood across a period of literacy acquisition, in languages other than English, or across consolidation and retention of learning. This project forms a US-Israeli research team with cross-cutting expertise to fill these gaps, with the objective of characterizing incidental auditory category learning and its relationship to literacy. The project will examine incidental auditory category learning (1) among children who are in earlier and later stages of literacy acquisition, in two languages that differ in their orthographic-phonemic transparency; (2) in the context of procedural learning impairments in developmental dyslexia, among both children and adults; (3) across periods of offline learning to characterize consolidation and retention as novel behavioral measures. Examining online and offline incidental auditory category learning across distinct samples varying in literacy attainment, age, native language, and procedural learning impairment will advance understanding of the basic building blocks of literacy.

קול קורא לכנס ה-15 של מיט׳׳ל באוניברסיטת חיפה

לוגו מיטלהכנס הארצי השנתי החמישה-עשר של מיט"ל בנושא "למידה והוראה מוגברות טכנולוגיה בהשכלה הגבוהה: כיוונים ומגמות" ייערך השנה באוניברסיטת חיפה, ביום שני, ה-26 ביוני 2017, ב' בתמוז תשע"ז.

פרופ' דני בן-צבי, מהחוג ללמידה הוראה והדרכה מכהן כיו"ר וועדת התכנית של הכנס.

 ועדת התוכנית מזמינה בזאת הצעות להרצאות, פוסטרים וסדנאות בהתאם לקריטריונים המופיעים בקול הקורא (בחלון חדש). את ההצעות יש להגיש באמצעות אתר הכנס בלבד.

פרטים נוספים ניתן למצוא בקובץ המצורף ובאתר הכנס: https://meitalconf2017.iucc.ac.il

 אנא הפיצו במוסדות לחברי סגל ולפעילים בתחום!
 

בברכה,

פרופ' דני בן צבי - יו"ר ועדת התכנית
פרופ' אהרון פלמון - יו"ר מיט"ל
אלי שמואלי - מנהל מיט"ל

פרופ חנן אלכסנדר מונה לפרופ' עמית באוניברסיטת וורשה

פרופ׳ חנן אלכסנדרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ' חנן אלכנסדר, דיקן הפקולטה, על מינויו כפרופ' עמית (-Affiliated Professor (Professor Extra Numeru בפקולטה לחינוך שבאוניברסיטת וורשה בפולין. כפי שצוין במכתב המינוי, הפקולטה באוניברסיטת וורשה גאה לצרף את פרופ' אלכסנדר למאגד חברי הסגל שלה העוסקים בפילוסופיה של החינוך.

תחום המחקר וההגות של פרופ' אלכסנדר הינו פילוסופיה של החינוך ובמסגרתו, פיתח גישה פילוסופית ייחודית בחינוך הנקראת "פדגוגיה של השונות". הוא פרסם מעל ל-130 מאמרים בכתבי עת אקדמיים ושבעה ספרים, מבינהם זכה ספרו "Reclaiming Goodness: Education and the Spiritual Quest" בפרס ספר יהודי לאומי בארצות הברית. ספרו האחרון Reimagining Liberal Education: Affiliation and Inquiry in Liberal Education יצא לאור בשנת 2015, בהוצאת Bloomsbury Publishing.

הפקולטה לחינוך גאה בהשגיו הבינלאומיים של פרופ' אלכסנדר ומאחלת לו המשך שגשוג והצלחה.


לאתר הפקולטה לחינוך באוניברסיטת וורשה לחצו כאן (בחלון חדש)

פרופ' דני בן-צבי בהרצאה משודרת ב- Carnegie Mellon University

פרופ׳ דני בן צביהפקולטה לחינוך שמחה לבשר על הרצאה משודרת של פרופ' דני בן-צבי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה והחוג לחינוך מתמטי שתתקיים במסגרת סדרת סמינרים של מדעי הלמידה DANCE ב- Carnegie Mellon University. ההרצאה תשודר ב- 27 במרץ, בשעה 19:00 זמו ישראל.  

הרצאתו של פרופ' בן-צבי תעסוק באקולוגיה מוגברת-טכנולוגיה המכונה "קישורים", בהקשר של למידה והוראה של סטטיסטיקה. ההרצאה תציג מבט-על רפלקטיבי על עשרות שנות מחקר על הוראת הסטטיסטיקה באמצעות שימוש בכלים אלו.

פרופ' דני בן צבי הוא חבר ההנהלה האקדמית של LINKS I-CORE ומכהן כראש היחידה האוניברסיטאית להוראה נתמכת מחשב, ראש המגמה לטכנולוגיות בחינוך ויו"ר הוועדה ללימודים מתקדמים בחוג לחינוך מתמטי. תחומרי ההתמחות שלו הם: קהילות למידה שיתופיות עתירות טכנולוגיה, עיצוב סביבות למידה עתירות טכנולוגיה, פיתוח חשיבה מטא-קוגניטיבית והבנה מושגית, הוראה ולמידה של חקר נתונים, חשיבה סטטיסטית וחשיבה בתנאי אי-וודאות, כלים טכנולוגיים ללמידת סטטיסטיקה.

עוד מידע על סדרת הסמינרים בקישור זה (בחלון חדש)

לביוגרפיה ותקציר ההרצאה (בחלון חדש)

קישור להרצאה ביוטיוב (בחלון חדש)

Menu