מורן סמואל בוגרת הפקולטה ניצחה בשיא עולם חדש באליפות בחתירה

מורן סמואלהפקולטה לחינוך מברכת את החותרת הפראלימפית מורן סמואל, בוגרת תואר ראשון בחוג לפיזיותרפיה ותואר שני בתוכנית הבינתחומית בחינוך בגיל הרך בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה במקום ראשון וקביעת שיא עולם חדש באליפות הבינלאומית שהתקיימה בשבת האחרונה בגבירטה איטליה, המהווה הכנה לאליפות העולם בחתירה.
סמואל, המדליסטית הפראלימפית בת ה-34 ניצחה במקצה ל-2,000 מטרים בסירת יחיד עם זמן של 11:22:03 דקות, ועשתה זאת בפעם הראשונה בה מתקיימת תחרות פראלימפית במקצה זה, שנכנס רק לפני כחודשיים למעגל התחרויות לקראת טוקיו 2020.
(*מתוך "השבוע שהיה", גליון 28)

פרופ' חנן אלכסנדר בהצגה בסמינר על חינוך אתי בחסות GHFP

תמונה מהסמינרהפקולטה לחינוךהמשתתפים בהצגת הסמניר מברכת את פרופ' חנן אלכסנדר, דיקן הפקולטה, על שהתמנה בין כ- 11 חוקרים ברחבי העולם שהוזמנו להשתתף בסמינר החשוב לחינוך אתי, ב-Highley Manor (משכן המסורתי למשפחתו של המשורר הורמתי הידוע Percy Bysshe Shelley ) אשר במחוז סאסקס שבאנגליה, בחסות הקרן לשלום (Guerrand-Hermès Foundation for Peace (GHFP.

הסמינר שנערך בין ה 8-9 במאי התמקד בבחינה מעמיקה של השאלה - 'כיצד ניתן לספק לצעירים תהליכים והתנסויות חינוכיים על מנת להגביר את המודעות, הרגישות והמוטיבצייה האתיות בהקשר של מערכות חינוך ציבורית?'. מודעות אתית שכזו, נכתב בתיאור הסמינר, עוסקת בהערכה אוהדת של נקודות מבט, רגשות, פרספקטיבות והתנסויות של אנשים אחרים כמו גם בדאגה לאחרים בסביבתנו ולאלו הרחוקים ושונים מאיתנו. הסמינר כלל דיונים בעלי מיקוד תיאורטי ופרקטי לגבי השינויים הנחוצים במוסדות חינוך עבור תמיכה בתלמידים בתהליך הפיכתם לבעלי מודעות, רגישות ומוטיבציה אתיות גבוהות.

הקרן לשלום (Guerrand-Hermès Foundation for Peace (GHFP מהווה צוות חשיבה בינלאומי ומכון לחקר השלום. עבודת הקרן מעוגנת באמונה ששלום הוא מושג אנושי הניתן להשגה רק כאשר אנשים נמצאים בקשר עם אנושיותם. בהשראת אמונה זו, מטרת הקרן היא לבחון דרכים לשגשוג אנושי של אינדיבידואליים וקהילות ולקדם שינוי חברתי רחב.

לאתר האגודה לחצו כאן (בחלון חדש)

פרסום המחקר של פרופ׳ שונית רייטר וד׳׳ר רן נוימן בעיתון ׳הארץ׳

פרופ׳ שונית רייטרממצאי מחקר שערכו פרופ׳ (אמריטה) שונית רייטר, מהחוג לחינוך מיוחד וד׳׳ר רן נוימן, מהמכללה האקדמית צפת, פורסמו השבוע בעיתון ׳׳הארץ׳׳. המחקר דן במאפיינים, המשמעויות וההשלכות של קשר זוגי מנקודת מבטם של אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. מתוך הממצאים נכתב כי החיים בזוגיות ואשר ערכולאורך ההיסטוריה, הצורך המיני של אנשים עם לקות אינטלקטואלית עורר אצל אנשי מקצוע רבים תחושות של אמביוולנטיות, דחייה, פחד, חוסר נוחות ובלבול. בין התגובות האופייניות לקיומו של צורך מיני ניתן לציין התעלמות או לחלופין חשש מחוסר שליטה בדחפים וביטוייהם והתייחסות אליהם כאל ילדים נטולי צרכים מיניים".

פרופ' רייטר עוסקת במחקריה ובעבודתה המעשית בטיפוח איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות פיזיות, מנטליות וקוגניטיביות ובאפשרויות שילובם במערכת החינוך והחברה הרגילים. תחומי ההתמחות שלה  הם: חינוך מיוחד ושירותים לילדים עם ליקויים התפתחותיים, פיגור שכלי, פגיעות מוחין, אוטיזם, נכים, שילוב תלמידים חריגים בבתי ספר רגילים, שיקום מתבגרים.

לכתבה המלאה באתר 'הארץ' לחצו כאן (בחלון חדש)

פרופ' הדס ויסמן בראיון עם ניצול השואה משה גלוטמן

פרופ׳ הדס ויסמןפרופ' הדס ויסמן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם והתכנית הבינלאומית לחקר השואה ע"ש משפחת ויס-לבנת ראיינה לאחרונה את ניצול השואה, איש העדות משה גלוטמן, על ספרו "קשת בענן" וסיפורו האישי, במסגרתו שרד את שואת יהודי טרנסניסטריה.

משה גלוטמן מסר את עדותו בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה שהתקיים באוניברסיטת חיפה וריגש את המשתתפים בסיפורו האישי והאופן בו שרד את שואת יהודי טרנסניסטריה. בטקס שהונחה ע"י פרופ' ג'ני קורמן, דיקנית הסטודנטים, נכחו מאות משתתפים מהסגל האקדמי, המנהלי וסטודנטים.


לחץ כאן לצפייה בראיון המלא (בחלון חדש)

Menu