פרופ' חנן אלכסנדר בהצגה בסמינר על חינוך אתי בחסות GHFP

תמונה מהסמינרהפקולטה לחינוךהמשתתפים בהצגת הסמניר מברכת את פרופ' חנן אלכסנדר, דיקן הפקולטה, על שהתמנה בין כ- 11 חוקרים ברחבי העולם שהוזמנו להשתתף בסמינר החשוב לחינוך אתי, ב-Highley Manor (משכן המסורתי למשפחתו של המשורר הורמתי הידוע Percy Bysshe Shelley ) אשר במחוז סאסקס שבאנגליה, בחסות הקרן לשלום (Guerrand-Hermès Foundation for Peace (GHFP.

הסמינר שנערך בין ה 8-9 במאי התמקד בבחינה מעמיקה של השאלה - 'כיצד ניתן לספק לצעירים תהליכים והתנסויות חינוכיים על מנת להגביר את המודעות, הרגישות והמוטיבצייה האתיות בהקשר של מערכות חינוך ציבורית?'. מודעות אתית שכזו, נכתב בתיאור הסמינר, עוסקת בהערכה אוהדת של נקודות מבט, רגשות, פרספקטיבות והתנסויות של אנשים אחרים כמו גם בדאגה לאחרים בסביבתנו ולאלו הרחוקים ושונים מאיתנו. הסמינר כלל דיונים בעלי מיקוד תיאורטי ופרקטי לגבי השינויים הנחוצים במוסדות חינוך עבור תמיכה בתלמידים בתהליך הפיכתם לבעלי מודעות, רגישות ומוטיבציה אתיות גבוהות.

הקרן לשלום (Guerrand-Hermès Foundation for Peace (GHFP מהווה צוות חשיבה בינלאומי ומכון לחקר השלום. עבודת הקרן מעוגנת באמונה ששלום הוא מושג אנושי הניתן להשגה רק כאשר אנשים נמצאים בקשר עם אנושיותם. בהשראת אמונה זו, מטרת הקרן היא לבחון דרכים לשגשוג אנושי של אינדיבידואליים וקהילות ולקדם שינוי חברתי רחב.

לאתר האגודה לחצו כאן (בחלון חדש)

מאמר נבחר לפרופ' דני בן צבי, קרן ארידור ועמיתים ב- ZDM MATHEMATICS EDUCATION

צילום כריכת המגזיןהפקולטה לחינוך שמחה לברך את פרופ' דני בן צבי, ראש המגמה לטכנולוגיות בחינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה - יחד עם שותפיו קרן ארידור, דוקטורנטית המונחת על ידו בחוג, Katie Makar מאוניברסיטת Queensland ו- Arthur Bakker מאוניברסיטת Utrecht - על זכייה של מאמרם המשותף כאחד מעשרת המאמרים הנבחרים של כתב העת האקדמי ZDM Mathematics Education בהוצאת Springer . לרגל הזכייה, המאמר משנת 2012, שכותרתו Students' emergent articulations of uncertainty while making informal statistical inferences זמין להורדה חינם מהאתר (בחלון חדש).

תקציר המאמר:

Research on informal statistical inference has so far paid little attention to the development of students’ expressions of uncertainty in reasoning from samples. This paper studies students’ articulations of uncertainty when engaged in informal inferential reasoning. Using data from a design experiment in Israeli Grade 5 (aged 10–11) inquiry-based classrooms, we focus on two groups of students working with TinkerPlots on investigations with growing sample size. From our analysis, it appears that this design, especially prediction tasks, helped in promoting the students’ probabilistic language. Initially, the students oscillated between certainty-only (deterministic) and uncertainty-only (relativistic) statements. As they engaged further in their inquiries, they came to talk in more sophisticated ways with increasing awareness of what is at stake, using what can be seen as buds of probabilistic language. Attending to students’ emerging articulations of uncertainty in making judgments about patterns and trends in data may provide an opportunity to develop more sophisticated understandings of statistical inference.

ספר חדש לפרופ׳ לילי אורלנד-ברק יחד עם ד׳׳ר דיצה משכית

כריכת הספרהפקולטה לחינוך מברכת את פרופ׳ לילי אורלנד-ברק, דיקן ללימודים מתקדמים מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה על יציאתו לאור של ספרה החדש יחד עם ד׳׳ר דיצה משכית מהמכללה האקדמית לחינוך גורדון. הספר "Methodologies of Mediation in Professional Learning" העוסק בכלי תיווך של למידה מקצועית בהכשרת מורים ראה אור בימים אלו בהוצאה המכובדת ספרינגר.

תקציר הספר:

This book critically explores the use of nine recognized methodologies  for the mediation of professional learning in the context of teacher education: The story, the visual text, the case, the video, the simulation, the portfolio, lesson study, action research, and Information and Communication Technologies (ICT). Drawing on  theories of mediation and professional learning, the book establishes connections between theoretical, empirical and practical-based aspects of each  of these methodologies. It consolidates a body of knowledge that offers a holistic portrayal of these methodologies in terms of their purposes (what for), processes (how), and outcomes (what), both distinctively and inclusively.

Each chapter offers four perspectives on each methodology (1) theoretical groundings of the genre (2) research-based evidence on methodologies-as-pedagogies for mediating teacher learning (3) mediation tasks for teacher education as reported in studies and (4) a synthesis of recurrent themes identified from selected books and articles, including a comprehensive list of publications organized by decades.  The last chapter presents  an integrative framework that conceptualizes connections and weak links across the different methodologies of mediation.  

לדף הספר בהוצאה לחצו כאן (בחלון חדש)

Menu