מורן סמואל בוגרת הפקולטה ניצחה בשיא עולם חדש באליפות בחתירה

מורן סמואלהפקולטה לחינוך מברכת את החותרת הפראלימפית מורן סמואל, בוגרת תואר ראשון בחוג לפיזיותרפיה ותואר שני בתוכנית הבינתחומית בחינוך בגיל הרך בחוג לייעוץ והתפתחות האדם, על זכייתה במקום ראשון וקביעת שיא עולם חדש באליפות הבינלאומית שהתקיימה בשבת האחרונה בגבירטה איטליה, המהווה הכנה לאליפות העולם בחתירה.
סמואל, המדליסטית הפראלימפית בת ה-34 ניצחה במקצה ל-2,000 מטרים בסירת יחיד עם זמן של 11:22:03 דקות, ועשתה זאת בפעם הראשונה בה מתקיימת תחרות פראלימפית במקצה זה, שנכנס רק לפני כחודשיים למעגל התחרויות לקראת טוקיו 2020.
(*מתוך "השבוע שהיה", גליון 28)

פרס חוקרת וותיקה לפרופ' אנה ספרד מטעם הרקטור באוניברסיטת חיפה

אנה ספרדהפקולטה לחינוך מברכת בגאווה את פרופ' אנה ספרד מהחוג לחינוך מתמטי על זכייתה בפרס לחוקר/ת וותיק/ה עם הישגים יוצאי דופן במיוחד שניתן מטעם הרקטור באוניברסיטת חיפה, פרופ' גוסטבו מש. הפרס הוענק להכיר בתרומה המחקרית וההנהגה הבינלאומית בתחום המחקר הרלוונטי של פרופ' ספרד. הפרס נשען על קריטריונים המתייחסים לרצף של פרסומים בבימות יוקרתיות לאורך שנים, יוקרה בינלאומית, הזמנה רציפה להרצאות בפורומים אקדמיים מובילים, פרסים יוקרתיים וגרנטים בולטים ביותר.

מחקרה של פרופ' ספרד עוסק בתחום מדעי הלמידה ומעוגן בהנחה כי חשיבה אנושית היא צורה של תקשורת. עבודות המחקר שלה מתמקדות בחשיבה מתמטית כדוגמא פרדיגמתית ללמידה אנושית. תוצאות עבודתה התיאורטית והאפירות מתוך מסגרת החשיבה התקשורתית (או כפי שהמשיגה זאת commognitive) מוצגות ומפותחות בספרה Thinking as communicating: Human development, the growth of discourses, and mathematizing שיצא בשנת 2008 בהוצאת Cambridge University Press.

ד׳׳ר קיזל בהרצאת פתיחה בכנס 100 שנה להצהרת בלפור בגרמניה

ד״ר אריה קיזלהפקולטה לחינוך מברכת את ראש החוג ללמידה, הוראה והדרכה, ד׳׳ר אריה קיזל, על שהוזמן לשאת את הרצאת הפתיחה (KEYNOTE) בכנס בינלאומי לציון 100 שנה להצהרת בלפור שנערך מטעם המרכז האקדמי של הקהילות היהודיות בגרמניה, בעיר פרנקפורט בסוף מרץ.
הרצאתו של ד"ר קיזל נשאה את הכותרת The Balfour Declaration: On the history of a momentous announcement ונעה בין שני צירים - קרב הנרטיבים הציוני והפלשתיני סביב הצהרת בלפור במהלך מאה השנים האחרונות מאז שניתנה ולקראת האירועים לציונה בנובמבר 2017 והיחס הכפול של מערכת החינוך הישראלית (בשיעורי ההיסטוריה ובספרי הלימוד בהיסטוריה) כלפי ההצהרה וכלפי בריטניה מאז ההצהרה.
בכנס השתתפו כאמור גם מרצים אחרים מרחבי העולם ובהם פרופ' מוטי גולני, ראש החוג להיסטוריה של עם ישראל מאוניברסיטת תל אביב, ד"ר דניאל מאלה מאוניברסיטת מינכן וכן אורחת מאוניברסיטת קהיר - ד"ר מאנה אבוחדרה אשר הרצתה על היחס לישראל במצרים ובלימודי העברית בקהיר מאז הקמת מדינת ישראל.


לראיון של ד"ר קיזל בנושא לעיתון הגרמני יהודי Judische Allgemeine לחצו כאן (בחלון חדש)

מענק NSF-BSF לד׳׳ר יפית גבאי ופרופ׳ קרני עם פרופ׳ לורי הולט

תמונות שני החוקריםהפקולטה לחינוך מברכת את ד׳׳ר יפית גבאי מהחוג לחינוך מיוחד ופרופ׳ אבי קרני מהחוג ללקויות למידה על זכייתם יחד עם פרופ׳ לורי הולט מאוניברסיטת קרנגי מלון בארה׳׳ב, במענק מכובד של קרן ה- (NSF-BSF (National Science Foundation and the Binational Science Foundation. המענק ניתן למחקר תחת הקטגוריה Auditory Category Learning למשך תקופה של 4 שנים.

תקציר המחקר:

Even in a country like the United States, the economic and societal costs of low literacy are enormous. It is thus critical to understand the cognitive building blocks supporting literacy. As a culturally-acquired skill, literacy depends on learning. But, we do not yet adequately understand learning mechanisms that support literacy, or how they may fail in low literacy. We do know that low literacy is not isolated to limitations in learning written language. Instead, low literacy is associated with learning challenges extending broadly to other aspects of language. In this context, the research team has discovered a connection between low literacy and impairments in domain-general learning of nonlinguistic auditory categories in incidental tasks that do not require overt category decisions. This suggests an innovative approach to uncovering the building blocks of literacy through the study of how listeners learn auditory perceptual categories in incidental training tasks. A strong foundation of prior work supports the approach, but it has not yet been investigated in childhood across a period of literacy acquisition, in languages other than English, or across consolidation and retention of learning. This project forms a US-Israeli research team with cross-cutting expertise to fill these gaps, with the objective of characterizing incidental auditory category learning and its relationship to literacy. The project will examine incidental auditory category learning (1) among children who are in earlier and later stages of literacy acquisition, in two languages that differ in their orthographic-phonemic transparency; (2) in the context of procedural learning impairments in developmental dyslexia, among both children and adults; (3) across periods of offline learning to characterize consolidation and retention as novel behavioral measures. Examining online and offline incidental auditory category learning across distinct samples varying in literacy attainment, age, native language, and procedural learning impairment will advance understanding of the basic building blocks of literacy.

Menu