פרופ' חנן אלכסנדר נבחר לדיקן הפקולטה לחינוך

פרופ׳ חנן אלכסנדר, דיקן הפקולטה לחינוך הנבחרחברי הפקולטה לחינוך מברכים את פרופ' חנן אלכסנדר, מהחוג ללמידה הוראה והדרכה על בחירתו לתפקיד דיקן הפקולטה לחינוך.  פרופ' חנן אלכסנדר נכנס לתפקיד בתחילת השנה האזרחית, 2017 ויכהן כדיקן הפקולטה בארבע השנים הקרובות.

בתיאור חזונו ותכנית העבודה לתפקידו, ציין פרופ' אלכסנדר כי "יש לשמר ולחזק את התשתיות האקדמיות החזקות של הפקולטה על ידי תכנון אסטרטגי רציני ומעמיק, גיוס וקידום חוקרים מצוינים על בסיס קריטריונים שאפתנים, ברורים, ושקופים, עידוד מחקר דרך תשתיות משופרות, סיוע להצלחתם של סטודנטים וסטודנטיות דרך הוראה המעוררת השראה המכילה שימוש בפדגוגיות וטכנולוגיות חדשניות בתוך קהילה אכפתית ותומכת, הרחבת פעילות בינלאומית במחקר, בהוראה, ובהעברת ידע, והידוק הקשר בין המחקר המקורי שבוצע בפקולטה לבין מדיניות ועשיה החינוכית בישראל ובזירה הבינלאומית. לדיקן הפקולטה יש מקום מרכזי בקידום מהלכים אלה, ביחד עם כל הגורמים הרלוונטיים באוניברסיטה ומחוצה לה. במידה ואבחר לכבוד יהיה לי לכהן בתפקיד חשוב זה למען שדה החינוך באוניברסיטה, בארץ, ובעולם".

תחום המחקר וההגות של פרופ' אלכסנדר הינו פילוסופיה של החינוך ובמסגרתו, פיתח גישה פילוסופית ייחודית בחינוך הנקראת "פדגוגיה של השונות". הוא פרסם מעל ל-130 מאמרים בכתבי עת אקדמיים ושבעה ספרים, מבינהם זכה ספרו "Reclaiming Goodness: Education and the Spiritual Quest" בפרס ספר יהודי לאומי בארצות הברית. ספרו האחרון Reimagining Liberal Education: Affiliation and Inquiry in Liberal Education יצא לאור בשנת 2015, בהוצאת Bloomsbury Publishing.

פרופ' חנן אלכסנדר כיהן במגוון תפקידי הנהגה וניהול במוסדות להשכלה גבוהה, כגון- סגן נשיא לעניינים אקדמיים ודיקן בית הספר לחינוך באוניברסיטה היהודית האמריקאית בלוס אנג'לס, ראש המרכז לחינוך יהודי, ראש בית הספר הבינלאומי, ראש החוג לחינוך ודיקן הסטודנטים באוניברסיטת חיפה.

שני ספרים חדשים לד׳׳ר דבורה קלקין-פישמן

תמונות הספריםהפקולטה לחינוך מברכת את ד"ר דבורה קלקין-פישמן (בגמלאות), מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה, על הוצאתם לאור של שני ספרים חדשים בהוצאת Routledge.

הספר מאת ד"ר קלקין-פישמן Practicing Social Science: Sociologists and their Craft והספר בעריכתה יחד עם גאז'נדרה ורמה Approaches to Social and Educational Inclusion רואים אור בחודש דצמבר, 2016.

Practicing Social Science: Sociologists and their CraftPracticing Social Science- Sociologists and their Craft

Kalekin-Fishman, D.

How is the process of globalization effecting changes in the structure of knowledge in sociology?

This path-breaking volume looks at the human dimension of developments in the discipline by compiling a set of interviews that exemplify the life and work of a sociologist today. Their ideas andconceptualizations show to what extent a “paradigm shift” has taken root, answering questions suchas whether sociology still remains a differentiated, relatively autonomous social science. The chosen interviewees are about equally divided according to gender and have been selected from among professional sociologists in different parts of the globe, with an emphasis on areas that are under-represented in English publications, such as East Asia, Latin America, and Africa. Analysis focuses on changes which are becoming clear from the on-going confrontation between “traditional” sociology which emerged as a project of modernity, and the sociology practiced by sociologists who are called upon to adapt the discipline to the upheavals of the twenty-first century.

 

Approaches to Educational and Social Inclusion: International Perspectives on Theory, Policy and Key Challenges.approaches-to-educational-and-social-inclusion

Verma, G. and Kalekin-Fishman, D. (eds)

The chapters in this volume deal with issues and questions which have implications for modern societies as they seek to come to terms with an increased understanding of the ‘exclusion’ and ‘inclusion’ dichotomy.

Broadly, the three parts in this volume offer some answers and give signposts to possible solutions. Authors from Bangladesh, Greece, India, Israel, New Zealand, Switzerland, the United Kingdom and the United States show in their respective chapters how the majority of educational and social institutions in both developed and developing countries have failed to overcome the many barriers to an effective system of integrated education. They also suggest models, strategies, ways and means as to how it may be possible to challenge and even dismantle these barriers.

The volume also closely examines the overt and covert damage to individuals’ self-esteem and identity as a result of social and educational exclusion while proposing a variety of interventions and strategies (educational, social and political) to overcome the consequences of exclusion and marginalisation.

Menu