פרופ' דני בן-צבי בהרצאה משודרת ב- Carnegie Mellon University

פרופ׳ דני בן צביהפקולטה לחינוך שמחה לבשר על הרצאה משודרת של פרופ' דני בן-צבי, מהחוג ללמידה, הוראה והדרכה והחוג לחינוך מתמטי שתתקיים במסגרת סדרת סמינרים של מדעי הלמידה DANCE ב- Carnegie Mellon University. ההרצאה תשודר ב- 27 במרץ, בשעה 19:00 זמו ישראל.  

הרצאתו של פרופ' בן-צבי תעסוק באקולוגיה מוגברת-טכנולוגיה המכונה "קישורים", בהקשר של למידה והוראה של סטטיסטיקה. ההרצאה תציג מבט-על רפלקטיבי על עשרות שנות מחקר על הוראת הסטטיסטיקה באמצעות שימוש בכלים אלו.

פרופ' דני בן צבי הוא חבר ההנהלה האקדמית של LINKS I-CORE ומכהן כראש היחידה האוניברסיטאית להוראה נתמכת מחשב, ראש המגמה לטכנולוגיות בחינוך ויו"ר הוועדה ללימודים מתקדמים בחוג לחינוך מתמטי. תחומרי ההתמחות שלו הם: קהילות למידה שיתופיות עתירות טכנולוגיה, עיצוב סביבות למידה עתירות טכנולוגיה, פיתוח חשיבה מטא-קוגניטיבית והבנה מושגית, הוראה ולמידה של חקר נתונים, חשיבה סטטיסטית וחשיבה בתנאי אי-וודאות, כלים טכנולוגיים ללמידת סטטיסטיקה.

עוד מידע על סדרת הסמינרים בקישור זה (בחלון חדש)

לביוגרפיה ותקציר ההרצאה (בחלון חדש)

קישור להרצאה ביוטיוב (בחלון חדש)

פרופ' אדיר כהן בראיון לליידי גלובס על כתיבה ככלי טיפולי

פרופ׳ אדיר כהןפרופ' (אמריטוס) אדיר כהן, מהחוג לייעוץ והתפתחות האדם שהגה את שיטת הביבליותרפיה לטיפול באמצעות ספרות וכתיבה, עמד במרכזה של כתבה נרחבת שפורסמה השבוע במגזין "ליידי גלובס". בראיון ל'ליידי גלובס' הוא מנתח את כוחה של הכתיבה ככלי טיפולי, הדרכים להתגבר על מחסומי כתיבה, והשימוש בכלים הללו להסרת מחסומים בחיי היומיום.
 
"ביבליותרפיה היא תחום נרחב, משתמשים ביצירות ספרותיות במטרה לטפל במטופלים לאורך כל הגילים.  בתוך הביבליותרפיה ניתן למנות את הכתיבה- תרפיה וההומור-תרפיה, שכל אחת מהן היא עולם ומלואו", אמר בראיון, בין היתר.

לקריאת הכתבה לחצו כאן (בחלון חדש)

כתבה על פרויקט של מרכז החממה בידיעות אחרונות

סמל המרכזעיתון ידיעות אחרונות פרסם ידיעה על תוכנה חדשה להוראה ולמידה של מתמטיקה אשר פותחה במרכז ה"חממה" – מרכז המחקר לחדשנות בחינוך מתימטי בפקולטה לחינוך. את התוכנה יצרו פרופ' מיכל ירושלמי, העומדת בראש המרכז וד"ר שי אולשר, עמית מחקר.
התכנה, מרא"ה, מאפשרת לתלמידים להשתמש בעזרים שונים במחשביהם האישיים כדי להגיע לפתרונות של שאלות ולמורים להתחבר למחשבים ולראות את מהלכי הלמידה של התלמידים ולשנות את תכני הלמידה תוך כדי התהליך.
המרכז למחקר וחדשנות בחינוך מתמטי הינו מכון מחקר שמטרתו הבנת שינויים בלמידה והוראה המתאפשרים ומתחייבים מהמציאות של חברה טכנולוגית. התפיסה במכון היא שלמידה, בית-ספרית או אחרת, צריכה להיבחן תוך הבנה של נורמות ותהליכים חברתיים משתנים. במכון מעוצבים ומפותחים כלי למידה חדשניים אשר יוצרים מצבי למידה חדשים שיכולים להתאים לטכנולוגיות מצויות כמו טלפונים ניידים, מחשבים אישיים או בית-ספריים, וטכנולוגיות רשת.

לקריאת הכתבה לחצו כאן (בחלון חדש)

Menu