2012-2013 | 2013-2014 | 2014-2015

29.05.13 - הפורום לפילוסופיה של החינוך - Professor MICHAEL W. APPLE - "Can Education Change Society?"

הפורום לפילוסופיה של החינוך

סדרת המפגשים של המרכז לחינוך יהודי והפקולטה לחינוך

אוניברסיטת חיפה

 

אנחנו שמחים להזמינכם למפגש הפורום לפילוסופיה של החינוך

יו"ר

פרופ' חנן אלכסנדר

 

המרצה

 Professor MICHAEL W. APPLE

University of Wisconsin, Madison

נושא ההרצאה

"Can Education Change Society?"

 

Michael W. Apple is the John Bascom Professor of Curriculum and Instruction and Educational Policy Studies at the University of Wisconsin, Madison. He also holds professorial appointments at the University of Manchester, the University of London Institute of Education, and East China Normal University in Shanghai. A former elementary and secondary school teacher and past-president of a teachers union, he has worked with educational systems, governments, universities, and activist and dissident groups throughout the world to democratize educational research, policy, and practice.
Professor Apple has written extensively on the politics of educational reform and on the relationship between culture and power. Among his recent books are: The Routledge International Handbook of Critical Education (2009); Global Crises, Social Justice, and Education (2010); Knowledge, Power, and Education (2103); and Can Education Change Society? (2013). His books and articles have won numerous awards and have been translated into many languages.

 

מועד המפגש: יום רביעי 29.05.2013 בשעה 19:30

מקום המפגש: בנין הפקולטה לחינוך, חדר 548 (קומה 5)

איש קשר: איילת אגוזי aegosi@univ.haifa.ac.il

 

Professor Apple has been selected as one of the fifty most important educational scholars in the 20th Century. His books Ideology and Curriculum and Official Knowledge were also selected as two of the most significant books on education in the 20th Century. He has been awarded a Lifetime Achievement Award by the American Educational Research Association, the UCLA Medal for "Outstanding Academic Achievement," and a number of honorary doctorates by universities throughout the world. Professor Apple has worked on educational reform, lectured, and taught in a considerable number of countries throughout the world, where his material has been very influential in the development of more critically democratic educational policies and practices.

 

20.06.13 - להציג ולהכיר

View-and-acknowledge-2013-poster-web

הדוקטורנטים של הפקולטה לחינוך והחוג לחינוך מתמטי שמחים להזמינכם ליום עיון  בו תוצגנה עבודותיהם של דוקטורנטים בתחום החינוך המתמטי מאוניברסיטאות בארץ כהכנה לקראת השתתפותם בכינוס הבינלאומי של החינוך המתמטי PME 37.  המפגש יתקיים ביום חמישי, יא בתמוז תשע"ג, 20 ביוני 2013, בין השעות 9:30 – 14:00, חדר 467, קומה 4, בניין חינוך, אוניברסיטת חיפה. הזמנה ליום העיון ותקצירי ההרצאות מצורפים. כדי להיערך כראוי ליום העיון אנא הירשמו כאן

19.06.13 - המפגש השנתי לתוכניות לסוציולוגיה - אנתרופולוגיה של החינוך

Annual-Meeting-Programs-Sociology-Anthropology-of-Education-2013-web

הזמנה ליום הפתוח במגמה לטכנולוגיות בחינוך - 19.6.2013

לידידי המגמה לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה שלום רב,

אנחנו שמחים להזמינכם, כמסורתינו בשנים האחרונות, ליום הפתוח של המגמה. היום הפתוח יתקיים השנה ב-19.6, בין השעות 8:30-17:00 בחדר 362 בבניין חינוך באוניברסיטת חיפה.

ביום זה הסטודנטים במגמה מציגים את עבודותיהם והמשתתפים מקבלים הזדמנות להתרשם מהעשייה הפורה במגמה, לשוחח עם המציגים, וללמוד להכיר מקרוב יותר מה קורה במגמה.

כחלק מהאירוע נארח בין 15:00-16:30 את הרצאתו של ד"ר אורן צוקרמן, מייסד ה-Media Innovation Lab במרכז הבין תחומי (IDC) בהרצליה, וחבר במרכז המצויינות שזה עתה הוקם במגמה: Learning In a NetworKed Society (LINKS)

להתראות,
סגל המגמה לטכנולוגיות בחינוך

13.06.13 - טקס דוקטורט פקולטתי

doctorants-end-year-1-2013

12.06.13 - טקס חלוקת מלגות ע"ש ישראל סבו במסגרת קרן תרבות חיפה לשנת 2013

Scholarships ceremony Israel Sabo Fund2013-web

10.06.13 - חינוך והתפתחות בגיל הרך: קשת מחקרית

מפגש עיון שנתי לזכרם של פנינה וזאב ברנובסקי

baranovski2013-inv-web

05.06.13 - "תובנות מהמוח הקורא: התפתחות, קריאה והתערבות מבוסטון עד אתיופיה" - סדרת ההרצאות של מרכז אדמונד י.ספרא לחקר המוח בלקויות למידה

פרופסור מריאן וולף, חוקרת קריאה ומוח מאוניברסיטת TUFTS תתארח בסדרת ההרצאות השנתית של מרכז אדמונד י.ספרא לחקר המוח בלקויות למידה, ותיתן הרצאה בנושא:Maryanne-Wolf

תובנות מהמוח הקורא: התפתחות, קריאה
והתערבות מבוסטון עד אתיופיה.


ההרצאה תתקיים ביום ד', 05.06.2013 , בין השעות 12:00-14:00 , בבניין הראשי, חדר 610, קומת ה-600
מספר המקומות מוגבל – יש להירשם מראש!

אשת הקשר: קארין (טלפון פנימי 8435, טלפון 048288435, דוא"ל kmalka2@univ.haifa.ac.il)

לצפייה בהזמנה המלאה לחץ כאן


Maryanne Wolf, Ph.D. Distinguished Professor in Reading, Child Development and Learning disabilities from Tufts University.

Lessons from the Reading Brain for Development, Dyslexia, and Intervention from Boston to Ethiopia.

Wednesday, June 5, 2012, 12:00-14:00
Room 610, Main Building, 600 floor
For registration & information: Karin Malka 04 8288093 (8093) kmalka2@univ.haifa.ac.il

To view the full invitation click here

This overview of the evolution of the reading brain provides a platform for a revised view of how we conceptualize reading development and dyslexia, and how we design instruction that addresses the reading brain circuit. Data from over ten years of studies with children with dyslexia will be presented alongside new data from tablet-based interventions with non literate children in remote regions of Ethiopia.

03.06.13 - אירוע לציון זכיית האוניברסיטה במרכז המצוינות "למידה בקהילות מתוגברות טכנולוגיה" במעמד שר החינוך

 Invitation-learning-communities-reinforced-Technology

מרכז המצוינות "למידה בקהילות מתוגברות טכנולוגיה" (LINKS), מתכבד לארח את שר החינוך, הרב שי פירון ואת חבר הנאמנים של אוניברסיטת חיפה ביום ב' ה-3 ליוני 2013, מ-16:15 עד 18:00. האירוע יתקיים במשכן לאמנויות ע"ש ד"ר ראובן הכט, ובו יציגו חוקרים שותפים את המטרות המחקריות של המרכז בפורמט אינטראקטיבי.

ניתן למלא בקשה לאישור השתתפות בקישור.

30.05.13 - קולוקוויום בין-חוגי במדעי הלמידה - מה בין מתמטיקה לבין רגשות? הסתכלות על תהליכי בניית זהות בעת למידה באמצעות ניתוח שיח

קולוקוויום במדעי הלמידה – תשע"גeinat-hed-mezuyanim

מה בין מתמטיקה לבין רגשות? הסתכלות על תהליכי בניית זהות בעת למידה באמצעות ניתוח שיח

ד"ר עינת הד מצויינים, הטכניון


ההרצאה תתקיים ביום חמישי 30.5.13 בשעות 16:15-17:45 , חדר 570 בניין חינוך.

התכנסות וכיבוד קל 16:00.

 

העובדה שלרגשות ולזהות יש קשר חזק עם הצלחה או כישלון בלמידת מתמטיקה ידועה זה מכבר. הרבה פחות ידוע על התפתחות זהות הלומד בד בבד עם רכישת המיומנויות המתמטיות ועל התהליכים הרגשיים המלווים התפתחות זו. בהרצאה זו, אתאר את המסגרת המושגית החדשה שפתחתי בכדי לחקור נושאים אלה ( באמצעות כלים של ניתוח שיח. מסגרת זו צמחה מתוך הגישה התקשורתית (קומוגניטיבית) של ספרד ( 2008 ומקורה בתיאוריות סוציו-תרבותיות של למידה. בהרצאה אדגים את שיטת הניתוח על מספר קטעים מתוך חקרי מקרה שערכתי בשנים האחרונות. חקר המקרה הראשון עסק בתלמידה בשם עדית, אשר במהלך כתה ז' נהנתה מהישגים ממוצעים-גבוהים במתמטיקה, אך הישגיה התדרדרו במהלך השנתיים שלאחר מכן עד לכישלון כמעט מוחלט בסוף כתה ט' ולהתפתחות חרדת מתמטיקה. מתוך המקרה של עדית אפתח את המושג "למידה ריטואלית" אשר משלב בתוכו אפיונים קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים של למידה. המקרה השני שאציג הוא של דנה, תלמידה בעלת הישגים נמוכים במיוחד. באמצעות ניתוח האינטראקציה בין דנה לביני (המורה) אדגים כיצד למידה ריטואלית איננה מאפיין אינדיבידואלי, אלא היא נבנית במשותף על ידי התלמיד והמורה. לבסוף אציג ממצאים ראשוניים ממחקר שאני עורכת בימים אלה יחד עם פרופ' מלוני גרייבן, בדרום אפריקה, על למידת מתמטיקה של ילדים משכבות מצוקה. ניתוח השיח של הילדים הללו מדגים את ההקשר החברתי תרבותי שמצמיח למידת מתמטיקה ריטואלית.

ביוגרפיה
עינת סיימה ב 2011 בהצטיינות דוקטורט באוניברסיטת חיפה בהנחיית פרופ ' אנה ספרד . מסלולה האקדמי החל בשנת 2000 כאשר סיימה תואר ראשון במדעי המחשב ובפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב . לאחר שעבדה מספר שנים בהי-טק, עשתה הסבה לתחום החינוך וסיימה ב 2006 תואר שני בייעוץ חינוכי בהצטיינות יתרה מהאוניברסיטה העברית . במקביל ללימודיה לתואר שני ושלישי עבדה כיועצת חינוכית וכמורה למתמטיקה והתמחתה בהוראה של תלמידים מתקשים. ב 2010 זכתה במלגת מנדל לדוקטורנטים מצטיינים וב 2011 במלגת 'גולדה מאיר' להשתלמות פוסט-דוקטורט באוניברסיטה העברית. החל מהשנה היא משמשת כחברת סגל במחלקה לחינוך למדע ולטכנולוגיה בטכניון. תחומי המחקר של עינת כוללים היבטים רגשיים וחברתיים של למידת מתמטיקה. היא חוקרת נושאים אלו באמצעות פיתוח כלים איכותניים ובלשניים לניתוח שיח.


לצפייה בהזמנה המלאה לחץ כאן

30.05.13 - קולוקוויום בין-חוגי במדעי הלמידה - מה בין מתמטיקה לבין רגשות? הסתכלות על תהליכי בניית זהות בעת למידה באמצעות ניתוח שיח

קולוקוויום במדעי הלמידה – תשע"גeinat-hed-mezuyanim

מה בין מתמטיקה לבין רגשות? הסתכלות על תהליכי בניית זהות בעת למידה באמצעות ניתוח שיח

ד"ר עינת הד מצויינים, הטכניון


ההרצאה תתקיים ביום חמישי 30.5.13 בשעות 16:15-17:45 , חדר 570 בניין חינוך.

התכנסות וכיבוד קל 16:00.

 

העובדה שלרגשות ולזהות יש קשר חזק עם הצלחה או כישלון בלמידת מתמטיקה ידועה זה מכבר. הרבה פחות ידוע על התפתחות זהות הלומד בד בבד עם רכישת המיומנויות המתמטיות ועל התהליכים הרגשיים המלווים התפתחות זו. בהרצאה זו, אתאר את המסגרת המושגית החדשה שפתחתי בכדי לחקור נושאים אלה ( באמצעות כלים של ניתוח שיח. מסגרת זו צמחה מתוך הגישה התקשורתית (קומוגניטיבית) של ספרד ( 2008 ומקורה בתיאוריות סוציו-תרבותיות של למידה. בהרצאה אדגים את שיטת הניתוח על מספר קטעים מתוך חקרי מקרה שערכתי בשנים האחרונות. חקר המקרה הראשון עסק בתלמידה בשם עדית, אשר במהלך כתה ז' נהנתה מהישגים ממוצעים-גבוהים במתמטיקה, אך הישגיה התדרדרו במהלך השנתיים שלאחר מכן עד לכישלון כמעט מוחלט בסוף כתה ט' ולהתפתחות חרדת מתמטיקה. מתוך המקרה של עדית אפתח את המושג "למידה ריטואלית" אשר משלב בתוכו אפיונים קוגניטיביים, רגשיים וחברתיים של למידה. המקרה השני שאציג הוא של דנה, תלמידה בעלת הישגים נמוכים במיוחד. באמצעות ניתוח האינטראקציה בין דנה לביני (המורה) אדגים כיצד למידה ריטואלית איננה מאפיין אינדיבידואלי, אלא היא נבנית במשותף על ידי התלמיד והמורה. לבסוף אציג ממצאים ראשוניים ממחקר שאני עורכת בימים אלה יחד עם פרופ' מלוני גרייבן, בדרום אפריקה, על למידת מתמטיקה של ילדים משכבות מצוקה. ניתוח השיח של הילדים הללו מדגים את ההקשר החברתי תרבותי שמצמיח למידת מתמטיקה ריטואלית.

ביוגרפיה
עינת סיימה ב 2011 בהצטיינות דוקטורט באוניברסיטת חיפה בהנחיית פרופ ' אנה ספרד . מסלולה האקדמי החל בשנת 2000 כאשר סיימה תואר ראשון במדעי המחשב ובפסיכולוגיה באוניברסיטת תל-אביב . לאחר שעבדה מספר שנים בהי-טק, עשתה הסבה לתחום החינוך וסיימה ב 2006 תואר שני בייעוץ חינוכי בהצטיינות יתרה מהאוניברסיטה העברית . במקביל ללימודיה לתואר שני ושלישי עבדה כיועצת חינוכית וכמורה למתמטיקה והתמחתה בהוראה של תלמידים מתקשים. ב 2010 זכתה במלגת מנדל לדוקטורנטים מצטיינים וב 2011 במלגת 'גולדה מאיר' להשתלמות פוסט-דוקטורט באוניברסיטה העברית. החל מהשנה היא משמשת כחברת סגל במחלקה לחינוך למדע ולטכנולוגיה בטכניון. תחומי המחקר של עינת כוללים היבטים רגשיים וחברתיים של למידת מתמטיקה. היא חוקרת נושאים אלו באמצעות פיתוח כלים איכותניים ובלשניים לניתוח שיח.


לצפייה בהזמנה המלאה לחץ כאן

29.05.13 - הפורום לפילוסופיה של החינוך - Professor MICHAEL W. APPLE - "Can Education Change Society?"

הפורום לפילוסופיה של החינוך

סדרת המפגשים של המרכז לחינוך יהודי והפקולטה לחינוך

אוניברסיטת חיפה

 

אנחנו שמחים להזמינכם למפגש הפורום לפילוסופיה של החינוך

יו"ר

פרופ' חנן אלכסנדר

 

המרצה

 Professor MICHAEL W. APPLE

University of Wisconsin, Madison

נושא ההרצאה

"Can Education Change Society?"

 

Michael W. Apple is the John Bascom Professor of Curriculum and Instruction and Educational Policy Studies at the University of Wisconsin, Madison. He also holds professorial appointments at the University of Manchester, the University of London Institute of Education, and East China Normal University in Shanghai. A former elementary and secondary school teacher and past-president of a teachers union, he has worked with educational systems, governments, universities, and activist and dissident groups throughout the world to democratize educational research, policy, and practice.
Professor Apple has written extensively on the politics of educational reform and on the relationship between culture and power. Among his recent books are: The Routledge International Handbook of Critical Education (2009); Global Crises, Social Justice, and Education (2010); Knowledge, Power, and Education (2103); and Can Education Change Society? (2013). His books and articles have won numerous awards and have been translated into many languages.

 

מועד המפגש: יום רביעי 29.05.2013 בשעה 19:30

מקום המפגש: בנין הפקולטה לחינוך, חדר 548 (קומה 5)

איש קשר: איילת אגוזי aegosi@univ.haifa.ac.il

 

Professor Apple has been selected as one of the fifty most important educational scholars in the 20th Century. His books Ideology and Curriculum and Official Knowledge were also selected as two of the most significant books on education in the 20th Century. He has been awarded a Lifetime Achievement Award by the American Educational Research Association, the UCLA Medal for "Outstanding Academic Achievement," and a number of honorary doctorates by universities throughout the world. Professor Apple has worked on educational reform, lectured, and taught in a considerable number of countries throughout the world, where his material has been very influential in the development of more critically democratic educational policies and practices.

 

28.05.13 - המורה החדש והמפגש החינוכי עם פגיעות מיניות

יום עיון לסיכום שנת פעילות תכניות ה-PDS

pds-end-year-2012-inv

13.05.13 - המשתה הקטן: ד"ר חן למפרט - תהליכים נוגדי שינוי בחינוך

inv10-1

06.05.13 - הפורום של התכנית הרב-תחומית בחינוך והתפתחות בגיל הרך: מחקר פעולה שיתופי כמחולל שינוי בזהות המקצועית של גננות פלסטיניות בנצרת

forum-inv4-2013-Collaborative-action-research

02.05.13 - יום פתוח למועמדים לתשע”ד בחוג לחינוך מיוחד

open-day-special-2013

01.05.13 - גישות ייחודיות בטיפול קבוצתי

יום העיון של המגמה להנחיית קבוצות

Group-facilitation-2013-web-1

29.04.13 - המשתה הקטן: ד"ר גליה זלמנסון לוי - מודל שלושת השלבים משימור לשינוי

inv9

Menu